Når Kaptajn Haddock kæntrer


De sidste 24 timer har været meget blandet.

Det startede med hygge middag ved farmor, med efterfølgende film og Melodi Grandprix.
Melodi Grandprix er altid lidt extra festligt med farmor som kommentator.
Da England skulle give point sige farmor fx følgende: "England kunne godt give os 12 med alt det bacon vi har givet dem! "
Farmor er en guldgruppe.

Da Melodi Grandprix var slut, skulle jeg ringe og vække far.
Han var blevet hammer syg, så han spurgte om jeg ikke kunne komme ned og hjælpe ham i bageriet ind til svenden kom.
Det kunne jeg da godt, intet problem.
Lidt stress dog, en halv time til at komme hjem, smide katten af skifte tøj osv.
Kommer ned i bageriet, og den var helt gal med ham.
Han kunne knapt nok gå, han havde sygt høj feber, ondt i nakken og halsen, han kunne knapt nok gå.
Der gik heller ikke mere end en time før han måtte opgive da han fik det dårligere og dårligere.
Så jeg måtte ringe og få svenden til at komme før, han skulle først havde kommet halv 4, men han var så sød at han gerne ville komme før.

Da han kommer bliver vi hurtigt enige om, at vi bliver nød til at ringe til vagtlægen.
Far er begyndt på hans febervildelser, og ryger lidt ind og ud af dem.
Vagtlægen syntes bare far skal tage hjem, og se tiden an.
Så far kører hjem ved en 03:00 tiden.

Da mor vågner kl 04:00 ringer jeg til hende, så hun lige har en chance for at vide hvad der foregår.
Far havde ikke fået det beder.
Hun kommer ned i bageriet halv 5, og vi bliver enige om at jeg skal kører hjem og se til ham lidt over 5, og ringe til vagtlægen hvis det ikke er blevet beder.
Det var det ikke, febervildelserene var blevet være.
Han fik en tid ved vagtlægen kl 8.
Jeg kørte hårdt på og fik ham til at drikke en masse væske.
Farmor kom op kl kvart i 7, hun skulle kører ham till lægen.
Hun havde et termometer med,og han svingede mellem 39 og 39,6.

Det kortet af det lange er, at han havde hittet sig en selv omgang halsbetændelse, først frygtede vagtlægen meningitis, det var det HELDIGVEIS ikke!
Nu er jeg selv små sløj, jeg hoster, har det enormt varmt, og lidt pleh. Håber ikke jeg også skal til at være så syg.

Pænt lang blog.dk!

0 kommentarer: